Wednesday 9 November 2011

MASIH JAUH

Malam yang semakin keperangan...,hitam yang semakin pudar...bulan yang semakin kelam..bintang mula menghilang....kenapa berbicara seperti pujangga malam...tapi ternyata bukan hanya berkongsi pada kalian yang Mentari mula menyinari...Sang suria dengan senyumanya membajinri cahaya vitaminnya...ALhamdulilah, syukur ke hadrat ilahi masih dikurniakan hari ini...yang bereti esok bagi semalam.....

Seperti biasa aku bangun tepat jam 7.30 pg..tetapi berbeza untuk hari ini...setelah selesa badan dari seksaan demam kelmarin..aku kembali bertenaga ingin meneruskan rutin harian..Tetapi sebelum melakukan tugas..aku mengambil sedikit ruang untuk melihat sekeliling alam maya Facebook...melayani beribu catatan nasihat mahupun rutin harian sang pujangga di alam maya...Kadang-kadang inilah yg menbuat senyuman pagi aku lebih bermakna.melihat telatah manusia meneliti di alam maya......

Lupakan seketika perihal Facebook.....

Rasanya baru semalam aku buka diari laman blog aku nih...ternyata semakin hari..semakin ramai pengikutnya...Alhamdulilah...terima Kasih..itu sahaja yang mampu aku ucapkan..Masih ade beberapa Jam lg untuk aku bercerita di sini....Adakah Kalian sedar yang kita telah pon meniti penghujung bulan mahupun pengakhiran 2011 yang semakin hampir melabuhkan tiraikan...sebelum itu aku sangat berharap dapat ketemu 2012 insyaallah.....Tapi mungkin segelintir antara kita memikirkannya  MASIH JAUH.........

Memang ia MASIH JAUH lagi untuk kita kejarkan...tapi adakah anda terfikir semakin leka anda,semakin Jauh lah apa yang anda kecapi....Aku terfikir sejenak....mungkihkan aku sudah mengecapi semua kehidupan yang aku inginkan..ternyata aku hanya bermimpi di siang hari...Rupanya kehidupan aku ni masih jauh untuk aku kecapi semua itu...janji aku kepada dua orang tuaku juga masih belum terlaksana untuk menghantar mereka pergi menunaikan panggilan Haji.....Oh tuhan,sesunguhnya aku masih bersyukur kerna kudrat yang kau berikan kepada aku belum lagi dikurangkan manfaatnya.....aku berjanji pada diriku sendiri aku cuba mengharungi air deras mahupun lautan api untuk mengecapi kehidupan aku yang lebih sempurna...aku berkata sebegini bukan aku tidak bersyukur dgn peberianmu, tetapi aku masih ingin merasa kenikmatan anugerah rezeki yang kau lemparkan ke tangan hambamu......

Inilah kehidupan aku selama ini ternyata MASIH JAUH lagi.......tetapi aku tetap dengan pendirian aku sendiri...."Sekali Aku Di ATas aku tak Gayat untuk menoleh ke Bawah".
masa untuk mencari rezeki halal sudah tiba..................wassalam..............

No comments:

Post a Comment