Sunday 30 October 2011

KERNA CINTA

subuh berlabuh...otak aku semakin beku dengan keheningan pagi Isnin yang cukup Indah...saat menghilangnya cahaya mentari di balik mega merah sang mentari.......Tak tahu kenapa hati dan perasaan aku berkobar-kobar nak lihat semua keadaan sekililing memerhati rutin harian sang pujangga dengan seribu cinta sejatinya......bukan suka menjaga tepian kain orang sedangkan kain sendiri carik seribu.......tapi mungkin inilah kehidupan normal, manusia sering memerhati gerak langkah orang sekelilingnya...mugkin ayat ini terlalu puitis untuk ditafsirkan......hurmmmm.....
Aku tak tahu kenapa setiap saat aku sering terdetik memberi perhatian pada kau.. mungkihkan ini cinta??...oh tidakk...atau aku hanya bertepuk sebelah tangan...luahan rasa ,bicara dan kata yang tak mampu aku kongsikan lagi hanya mampu aku coretkan dalam kata indah diari pencinta blog.....
Aku dapat rasakan kau sedang mencari jalan penyelesaian yang sebaik mungkin...kehidupanmu yang semakin terubang-ambing kini terpancar dengan luahan rasamu di halaman mukabuku ...kesian....aku hanya mampu terdiam tak terkata untuk membalas segala luahan hanya kejujuran yang mampu aku buktikan...
mungkin cintamu kini semakin retak dan menunggu belah..tapi siapalh aku untuk memberi seribu konklusi...tapi aku percaya dengan raut wajah naismu..kehidupanmu semakin tidak keruan...mugkin kerna cinta sang bidadarimu yang kini semakin hilang dan semakin pudar.....
Aku hanya mampu berdoa demi kebahagian kalian di sini...kerna apa ku buat.kerna apa pon yang aku lakukan..semua ini hanya untukmu,semua ini hanya padamu...mungkin ini kata-kata yang akan buat kau mual...tapi percayalah walaupun kau tak memandang aku...tp percayalah...aku sentiasa memandangmu dari jauh......biarlah jauh di mata dekat di hati...jangan sesekali dekat di mata jauh di hati.......*Capital E

No comments:

Post a Comment