Monday 31 October 2011

" POPULARITY "

Inilah arena pentas kehidupan...dengan berjuta pelakon layar peraknya yang bermacam ragam...bermacam watak yang dilakonkan..kesemuanya perfect !...tanpa satu cela pon tanpa satu kepincangan watak...itulah pentas dunia hari ini..mengejar duniawi tanpa memikirkan akhirat kelak.......
yang meterialisti sibuk dengan puluhan ribu duitnya...yang mengejar populariti sibuk dengan peminatnya..dan bermacam2 lagi.......
Harini aku nak kongsi pasal populariti...sebelum bercerita lebih panjang lebar...aku teringat kata2 nih...dari seorang kawan aku dalam halaman mukabuku.." Tak pe biar populariti kejar kite jgn kiter yg kejar populariti " ini sindiran kew atau satu kata-kata semangat??....tapi adakah aku terlalu mengejar populariti...apakah itu populiriti??...perlukah ??....hurmm...pening-pening...tapi itulah yang sering orang katakan pada aku...mugkin aku terlalu menonjol diantara mereka atau mereka cemburu dengan apa yang aku ada??...hishhh...tak faham sungguh..tapi inilah manusia..mencari publisiti, tapi semua tuh aku anggap satu cabaran bukan satu tomahan...Terima Kasih kawan...kata-kata anda itu menaikan lagi semangat....sekurang-kurangnya jika aku mempunyai populariti secara tidak lansung aku tak pernah berlaku angkuh...macam segelintir kawan-kawan aku yg berada tinggi di era populariti..adakah mereka menegur anda??..andakah mereka kenang jasa anda??...sebaliknya mereka hanya tahu memilih bulu.....heyyhhh!!...that was annoying lah Gg nak cerita pasal populariti...kau popular sangat kew??...okeyhh..aku terima.aku faham.aku sedar siapa aku.....tapi ingatlah sekali aku berada di atas aku tak pernah rasa gayat..memandang ke bawah lagilah tidak sama sekali.....hati lain,mulut lain,pandangan semua lain...bak kata pepatah "rambut sama hitam tapi hati semua berbeza"....Terima Kasihlah kepada sesiapa yg berikan kata-kata semangat....sumpah jasa anda akan terbalas suatu hari nanti....kerna kata2 anda aku tak akan pernah menoleh kebelakang mencari semua jalan kegelapan...cukuplah aku berkawan dengan manusia yang hanya bertopengkan manusia semata-mata sebaliknya iblis bertanduk dua...sebaliknay aku tetap dengan prinsip kehidupan aku..mencari jalan saat bintang menyinari.......

No comments:

Post a Comment