Tuesday 8 November 2011

"Belum Cukup Sempurna"

Terlintas sejenak di fikiran aku...kemana perginya kehidupan aku selama ni.??..Badan aku yang semakin lemah tidak bertenaga hanya mengharapkan hari esok sebagai pelengkap kehidupan,mungkin inilah caramu Ya Rabbi menghapus dosa2 kecil aku selama ini..Ya Allah ternyata sangat perit,perih pedih dan bermacam lagi perasaan yang aku rasa..Baru ujianMu yang sezarah kuman ni aku tak mampu nak memikulnya Ya Tuhan apatah lagi2 dosa2 besar di masa silam aku nih..Aku sangat mengharapkan izinmu sembuhkanlah Demamku ini..ouhh..ternyata aku masih belum kuat memikul seksaanmu ya Rabbi....

Aku mula meniti titian dan menyusan semula ceraian-ceraian lakaran kehidupan dunia...mcam menyusun puzzle rasanya..setiap coretan memberi seribu erti kehidupan..Jika 1 coretan ini hilang..Kemanalah perginya kehidupan aku..Aku tak rasakan kehidupan aku ini cukup sempurna dimata MU tuhan...aku masih khilaf dan lalai dengan kehidupan duniawi...Aku mula melayaryi bait-bait kehidupan yang sangat penuh dengan kemeterialistikan duniawi yang semakin hari semakin bermaharajalela dalam kehidupan manusia.....Oh..."

Aku mengecapi kesempurnaanmu bukan hanya patuh segala ajaranmu,aku juga perlu muhasabah diri..kemana hanyutnya aku selama ini.....Memang ternyata aku masih "Belum Cukup Sempurna" di mataMu...mungkin semua kehidupan manusia adalah tidak cukup sempurna dibandingkan malaikatmu...Tapi aku percaya setiap fitrah kejadian manusia itu adalah sangat sempurna di matamu............

2 comments:

  1. sntiasa lah mngingatiNYA dlm apa jua perbuatan yg dilakukn . pasti DIA akn mmbntu anda :)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah harapkan yang terbaik sahaja ;)

    ReplyDelete